Kursuse eesmärgiks on tõsta gümnaasiumiõpilaste erialakirjanduse läbitöötamise ja matemaatikaülesannete iseseisva lahendamise oskust.
See kursus on sulle, kui:
- õpid gümnaasiumiastmes
- tunned sügavamat huvi matemaatika vastu ja Sulle meeldib iseseisavalt lahendada matemaatikaülesandeid
- soovid saada huvitavaid lisateadmisi koolis õpitule ja tahad rakendada õpitut ülesannete lahendamisel
- tahad valmistuda matemaatikavõistlusteks
- sinu tulevikuplaanid on seotud erialaga/elukutsega, mis vajab head matemaatilist mõtlemist.
Kursuse läbinud õpilane oskab lahendada mitme erineva meetodiga liitmistehtega seotud tähereebuseid (st kasutades loogilist arutelu ja matemaatilisi seoseid, oskab asendada nt klassikalises tähereebuses SEND+MORE=MONEY kõik tähed numbritega nii, et võrdus kehtiks ning erinevatele tähtedele vastaksid erinevad numbrid ja ühesugustele – ühesugused). Samuti oskab ta lahendada „kes-on-kes“ tüüpi loogikaülesandeid nii tabelite abil kui ka arutluse teel. Lisaks oskab lõpetanu lahendada keerulisemaid ja seetõttu huvitavamaid protsentülesandeid, mis on liigitatud kolme rühma:
- protsentülesanded kooli temaatikast, mille lahendamisel tuleb hoolega jälgida, millist suurust saab antud kontekstis lugeda tervikuks,
- ülesanded teatud objektis (nt materjalis, tootes, toiduaines, lahuses jne) sisalduvate komponentide protsendilise koostise määramiseks,
- ülesanded, kus vaadeldava suuruse muut on väljendatud protsentides.
Kursuse läbinud õpilane tunneb mõningaid võrrandite üldisi lahendusmeetodeid, mis tuginevad kooliteadmistele ja oskab neid rakendada, lahendades ühe tundmatuga ruut-, kuup- ja neljanda astme võrrandeid (sh oskab lahendada võrrandeid tegurdamise ja täisruudu eraldamise meetoditel). On omandanud oskuse geomeetriaülesannete lahendamisel rakendada nii võrdhaarse kolmnurga omadusi kui ka tunnuseid, tunneb lisakonstruktsioonide meetodit.