Võistlusel Loogiline loodusteadus lahendati ülesandeid kolibakterist lubjakivini

12. aprillist 21. maini võtsid loodusteaduste huvilised õpilased omavahel mõõtu veebivõistlusel Loogiline loodusteadus. Võistlus toimus kolmes voorus, millest igas oli lahendamiseks kümme ülesannet. Võistlusvoorude vahel olid nädalased puhkepausid.

Loodusteaduste võistlusel osales 507 õpilast, kellest 182 võttis osa kõigist kolmest voorust. Võistlus oli eelkõige mõeldud 7.–8. klassi õpilastele, kuid oma teadmised panid proovile ka nooremad. Kõige rohkem osalejaid oli Tartu Mart Reiniku Koolist, Pärnu Sütevaka Gümnaasiumist ja Pärnu Vanalinna Põhikoolist.

Ülesannete lahendamisel tuli osalejatel appi võtta loodusteadustealased baasoskused nagu graafikute lugemine, ühikute teisendamine, protsentarvutused jpm. Selleaastase võistluse kõige lihtsamaks ülesandeks oli I vooru „Kolibakter joogivees”. Piltidelt kolibakteri kolooniaid uurides pidid õpilased otsustama, milliste linnade joogivesi on tarbimiseks ohutu. Ülesande lahendas õigesti 70% õpilastest. Hoopis rohkem pingutust nõudis III vooru „Kustutamata lubja tootmine lubjakivist” ülesanne, milles tuli leida, mitu protsenti lisandeid sisaldas Karinu karjääri paekivi. Ülesande lahendas õigesti 6% õpilastest, mis tegi sellest võistluse kõige raskema ülesande.

Võistluse paremusjärjestus on koostatud kolme vooru kokkuvõttes. Kokku oli võimalik koguda 120 punkti, parimaks tulemuseks oli 110 punkti. Üldarvestuses on 100 esimest õpilast järjestatud koha järgi, ülejäänud osalejad on välja toodud eesnime järgi tähestikulises järjekorras kohanumbrita. Lisaks üldarvestusele on eraldi kategooriatena lisatud 7. ja nooremate klasside arvestus8. klasside arvestus ning piirkondade ja voorude parimad.

Tartu Ülikooli teaduskooli viktoriinikeskkonda sisenedes näevad osalejad oma kohti pingereas iga vooru kohta eraldi. Süsteem kolme vooru koondtulemusi kokku panna ei oska. Voorude juures näeb õpilane ka iga ülesande kohta saadud punkte, enda pakutud vastust ja õiget vastust.

Lisaks saab igaüks viktoriinikeskkonnas lahendada nii selle kui ka eelmise aasta ülesandeid ja end seeläbi proovile panna.

Diplomid saadame üldarvestuses kümnele parimale, voorude kolmele parimale, noorema vanuseastme viiele parimale ja piirkondade parimatele õpilastele. Lisaks ka kümnele suurima osalejatearvuga koolile.

Võistluse Loogiline loodusteadus auhinnad paneme välja üldarvestuse viiele parimale, voorude võitjatele ja noorema vanuseastme kolmele parimale.
Auhinnasaajad on: 
Arseni Svinarenkov Tallinna Linnamäe Vene Lütseumi 8. klass – üldarvestuse 1. koht, kolmanda vooru 1. koht
Mara Hütsi Tallinna 21. Kooli 8. klass – üldarvestuse 2. koht
Joosep Ailiste Sindi Gümnaasiumi 8. klass – üldarvestuse 3. koht
Anton Allekand Tallinna Linnamäe Vene Lütseumi 8. klass – üldarvestuse 4. koht
Helir Hoop Võru Kreutzwaldi Kooli 5. klass – üldarvestuse 5. koht, noorema vanuseastme 1. koht
Alice Rüütel Valga Põhikooli 7. klass – noorema vanuseastme 2. koht
Marie Ojassaar Rocca al Mare Kooli 7. klass – noorema vanuseastme 3. koht
Mia Marleen Rahe Tallinna Reaalkooli 8. klass – esimese vooru 1. koht
Jakob Hiiemets Kärdla Põhikooli 8. klass – teise vooru 1. koht

Võitjatega võtame e-posti teel ühendust.

Täname kõiki koole ja eriti õpetajaid, kes oma õpilastes loodushuvi äratasid ja neid võistlusel osalema suunasid.